۲-۲۱-۲- تحقیقات داخلی
آقای امیر محمدزاده در سال ۱۳۷۳ در دانشگاه اصفهان ” تأثیر تعمیم نام تجاری را بر سهم بازار، در صنایع غذایی و لوازم بهداشتی”بررسی نمود.نتایج بررسی ایشان نشان می دهد که استراتژی توسعه نام تجاری قادر است به طور متوسط ۷ درصد بیشتر از استراتژی استفاده از مارک جدید سهم بازار را کسب نماید. به علاوه اینکه کارایی تبلیغات این استراتژی حدود۲ درصد بیشتر از استراتژی مارک جدید است.
نتایج این تحقیق نشان می دهد که در صورت استفاده از استراتژی توسعه نام تجاری، سهم بازار در صنایع غذایی ۲۷ درصد و در صورت به کارگیری نام جدید ۱۹درصد خواهد بود.
اما در صنعت لوازم بهداشتی در صورت استفاده از استراتژی توسعه نام تجاری سهم بازار به طور متوسط ۱۹ درصد و با نام تجاری جدید ۱۲درصد خواهد بود.در تحقیق آقای محمدزاده تأثیر استراتژی توسعه نام تجاری را بر سهم بازار، با فرض اینکه این استراتژی در بازار موفق بوده، مورد بررسی قرار گرفته است.
تحقیقی با عنوان ” بررسی تأثیر استراتژی تعمیم نام تجاری بر نگرش مصرف کنندگان از محصول جدید” که توسط محبوبه ربیعی در آذر ۱۳۸۲ در دانشگاه الزهرا انجام شده است به بررسی تناسب بین محصول اصلی،قابلیت جانشینی دو محصول اصلی و فرعی، میزان مکمل بودن محصول اصلی و جدید، قابلیت انتقال مهارت ها و تجهیزات ساخت از محصول اصلی به محصول جدید با نگرش مصرف کنندگان و رابطه معنی دار آنها پرداخته است.
محمد رحیمی هلری۱۳۸۴،در دانشگاه شهید بهشتی برای اخذ درجه کارشناسی ارشد، در پژوهشی با عنوان بررسی تأثیر ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کننده به بررسی برند ایرانول با بهره گرفتن از مدل چهار بعدی آکر پرداخت. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که سه بعد وفاداری به برند، آگاهی از برند و تداعی برند بر هر دو پاسخ مصرف کننده یعنی قبول گسترش دامنه برند و تمایل به توصیه برند به دیگران اثر مثبت و معنادار دارد.این رابطه برای کیفیت ادراک شده تأیید نشده است.رابطۀ بین ارزش ویژه برند و پاسخ مصرف کنندگان نیز مثبت و شدید است. در بین عوامل موثر بر خرید روغن موتور ایرانول، عوامل قیمت،توصیه تعویض روغنی،کیفیت، شهرت برند و دسترسی، بالاترین اولویتها را دارند.در این پژوهش بر اساس طیف لیکرت،امتیاز برند ایرانول ۱۷/۳ یعنی بالاتر از متوسط ولی در ابعاد وفاداری به برند، تداعی برند و کیفیت ادراک شده برند پایین تر از متوسط می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ارزش ویژه برند ایرانول برابر با ۷۵/۲ می باشد.
منیجه بحرینی زاده ۱۳۸۵، در دانشگاه علامه طباطبایی برای اخذ درجه دکتری،در پژوهشی با هدف ارائه مدل جامع ارزیابی ارزش برندهای لوازم خانگی برخی از دیدگاه های مصرف کنندگان نهایی،عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند را به دو دسته ادراکی شامل آگاهی برند، نگرش به برند، تصویر برند وتداعی برند و دسته رفتاری شامل وفاداری به برند، توصیه برند به دیگران، صرف قیمت و پذیرش سایر الحاقات برند تقسیم کرد.یافته های این پژوهش حاکی از آن است که وفاداری به برند، تصویر برند،نگرش به برند، صرف قیمت و تداعی برند به ترتیب مهمترین عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند هستند.در این پژوهش رابطه بین برند آگاهی و ارزش ویژه برند تأیید نشده است. جامعۀ آماری،مصرف کنندگان نهایی محصولات صوتی و تصویری سامسونگ، ال جی و سونی در شهرهای شیراز و بوشهر است که بالاتر از ۱۸ سال سن دارد.تعداد نمونه در این تحقیق برابر با ۴۰۰ نفر بوده است.
علی محمدی ۱۳۸۶،در دانشگاه تهران برای اخذ درجۀ کارشناسی ارشد،به بررسی رابطۀ ابعاد ارزش برند و عملکرد بانک های کشور در خصوص فروش کارتهای الکترونیکی پرداخت.نتیجه،حاکی از ان است که بین ارزش ویژه برند و عملکرد بانکهای کشور رابطه مثبت و بالایی برقرار است و بانک هایی که از ارزش ویژه بالاتری در ذهن مشتریان برخوردارند،عملکرد بهتری نیز داشته اند.
همچنین بین وجوه کیفیت ادراک شده توسط مشتریان، ارزش ادراک شده بر اساس هزینه، منحصر بفرد بودن برند، تمایل به پرداخت بالاتر،آگاهی از نام برند،آشنایی با برند، محبوبیت برند، پیوندهای سازمانی و پایداری تصویر برند با عملکرد بانکها(در این پژوهش، میزان فروش بانکها معادل عملکرد بانک ها فرض شده است)رابطه معناداری وجود دارد.
راحیل شمس ۱۳۸۶،در دانشگاه تهران در پژوهشی با عنوان بررسی ارتباط میان عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ارزش ویژه برند تلفن های همراه در میان گروه سنی جوانان در شهر تهران،به این نتیجه رسید که ابعاد ارزش ویژه برند روی ارزش ویژه برند تأثیر مثبت دارند و عناصر آمیخته بازاریابی نیز این ابعاد تأثیر قوی دارند.در نهایت بهره گیری از فعالیتهای برندساز(همچون توزیع و تبلیغات گسترده، استفاده از فروشگاه های دارای تصویر مطلوب، قیمتهای بالا و عدم استفاده مداوم از ترفیعات قیمتی)به جهت ایجاد ارزش ویژه قوی برای تلفن همراه پیشنهاد شده است.
صاحب کاشانی ۱۳۸۸،به بررسی تأثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکتهای خدماتی(مطالعه موردی بانک و شرکت های خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران) پرداخته است و از نمونه ۲۷۰ نفری متشکل از مشتریان شرکت های نام برده استفاده شده است.مهمترین نتایج حاصل از تحقیق حاضر این است که اگر بین خدمات ارائه شده توسط شرکت تناسب وجود داشته باشد یعنی نوع و حیطه خدمات ارائه شده در یک رده مشابهی قرار گرفته باشد و همچنین کیفیت درک شده از خدمات ارائه شده نیز برای مشتریان رضایت بخش باشد باعث بهبود جایگاه ذهنی شرکت و آن نام تجاری در بین مشتریان می گردد؛زیرا مشتریان پس از اسـتفاده ازهر یک از خدمات ارائه شده با توجه به میزان رضایت و درکی که از این خدمات پیدا می کنند، نسبت به ان نامتجاری نگرش و برداشتی را به دست آورده که منجر به ایجاد یک تصویر ذهنی نزد آنان می گردد.اگر این تصویر ذهنی مثبت باشد باعث ترغیب مشتری جهت استفاده مجدد از ان خدمت یا خدمات جدید ارائه شده توسط شرکت و همچنین تشویق دیگران به استفاده از این خدمات می گردد.
محمدحسین ایمانی خوشخو وحمید ایوبی یزدی ۱۳۸۹،عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شـهر یزد استفاده از مدل کونکنیک(۲۰۰۷)در بین گردشگران بالقوه ای که در دوره زمانی ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ در ورودی های شهر تهران در دسترس بودند بررسی نمودند.نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده است که علاوه بر تصویر برند، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی به برند مقصد گردشگری نیز به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند شهر یزد تأثیر دارند و از نظر اهمیت، وفاداری به برند مهمترین عامل تأثیرگذار شناخته شده است.
سمانه پارسا ۱۳۹۰، در تحقیقی با عنوان بررسی تأثیر عوامل درگیری خرید بر پذیرش تعمیم برند در محصولات بـا درگیری کم و زیاد که در بین کلیه افراد جوان بالای ۲۰ سال در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و در آن عکس العمل مصرف کنندگان به هشت محصول جدید فرضی(چهار محصول با درگیری زیاد و چهار محصول با درگیری کم را مورد ارزیابی قرار می دهد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مصرف کنندگان متغیرهای مربوط به درگیری خرید(تجربه قبلی، علاقه، خطرپذیری ،موقعیت، قیمت و نمایاندن اجتماعی) را،در هر دو حالت با درگیری زیاد و کم،از محصول با برند اصلی به محصول فرضی در رده جدید انتقال می دهند و کیفیت ادراک شده از محصول دارای برند اصلی تنها در شرایط درگیری کم به محصول فرضی در رده جدید منتقل می شود.
حسین وظیفه دوست و مـهسا حریری ۱۳۹۱،در پژوهشی با عنوان بررسی تأثیر استراتژی تعمیم برند بر تصویر آن در حوزه محصولات تند مصرف و خدمات به بررسی چگونگی تأثیر تعمیم برند بر تصویر فعلی را می پردازند و مدلی نظری شکل گرفته از پنج عامل اصلی مرتبط با ارتباطات برند،تناسب توسعه و نگرش های مربوط به آن را در دو حوزه کالاهای تند مصرف و خدمات آزمون می نماید.با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای،۳۹۱ مشاهده انجام شده و مدل با بهره گرفتن از روش تحلیل مسیر مورد آزمون قرار گرفته است.نتایج تصدیق می کنند که نگرش توسعه بر تصویر برند اثرگـذار است، در حالیکه ارتباطات اولیه برند و تناسب ادراک شده میان محصول جدید و سایر محصولات(تناسب دسته)یا تصویر برند (تناسب تصویر)می توانند نگرش مصرف کننده را بهبود بخشند.به علاوه تصویر اولیه برند را مهمترین عامل تأثیرگذار بر تصویر نهایی ان پس از انجام تعمیم می داند.
حسین عماری و احمد زنده دل ۱۳۹۱،به ارزیابی تأثیر واسطه ای تصویر ذهنی برند روی شکل گیری ارزش ویژه برند پرداخته اند.برای بررسی روابط علی بین ابعاد ارزش ویژه برند،مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عامل تاییدی مورد استفاده قرار گرفته است.برای آزمون مدل طراحی شده، یک نمونه ۴۳۲ نفری با روش نمونه گیری خوشه ای از بین مراجعین به فروشگاه های بزرگ محصول شکلات در ایران انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج حاصل از تست مدل حاکی از آن است که تصویر ذهنی برند مهمترین عامل تأثیرگذار در ایجاد ارزش ویژه برند در صنعت شکلات می باشد علاوه بر این،با استناد به داده های گردآوری شده،تأثیر واسطه ای تصویر ذهنی برند، در شکل گیری ارزش ویژه برند، مورد تایید است.
۲-۲۲ مدل مفهومی
در این پژوهش ، چارچوب مفهومی زیر استفاده شده است :
از میان مدل های مختلف ارزش ویژه برند ، مدل آکر (۱۹۹۱) که عمومی ترین و کاربردی ترین مدل محسوب می شود انتخاب شده است و متغیرهای تناسب بین محصول تعمیم یافته جدید و برند اصلی از تحقیقات آکر و کلر (۱۹۹۰) که مهمترین عامل در ارزیابی از تعمیم برند میدانند برگرفته شده و نوگرایی مصرف کننده از تحقیق روهریج (۲۰۰۴) استفاده شده است که این دو متغیر رابطه بین متغیرهای اصلی تحقیق را تعدیل می کنند.
شکل ۱-۱ مدل مفهومی
۲-۲۳ شرکت فرآورده های لبنی کاله
شرکت صنایع شیر ایران،در زمینه سرمایه گذاری،سرمایه پذیری،تحقیق، تولید،فرآوری و بسته بندی، توزیع، واردات و صادرات شیر و فرآورده های شیری و سایر فرآورده های غذایی مورد مصرف در سفره خانوار؛ جهت سلامتی مردم کشورمان و سایر کشورهای جهان و همچنین افزایش سرانه مصرف کشور فعالیت می نماید و همواره تلاش خواهد نمود که با تکیه بر کارکنان خلاق و آموزش دیده،با بهره گرفتن از فن آوری های پیشرفته و تولید فرآورده هایی منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی کیفی با رعایت قوانین زیست محیطی بیشترین سهم بازار در شیر و فرآورده های شیری کشور و همچنین سهم روزافزونی از بازار شیر و فرآورده های شیری جهان را به خود اختصاص دهد.در این راستا، ارتقای علمی سرمایه های انسانی و حفظ منافع کلیه ذینفعان،تکمیل کننده ماموریت خواهد بود. شرکت تولید و توزیع فرآورده های لبنی کاله یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصولات لبنی و بستنی در دنیا می باشد که از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در آمل آغاز کرده است شرکت تولید و توزیع فرآورده های لبنی کاله با تولید محصولات با کیفیت بالا توانسته است اعتماد مصرف کنندگان را کسب نماید.کاله مترادف با کیفیت و تنوع محصول کاله با بیش از ۴۰۰ تنوع به بازار عرضه شده است ( مراجعه به سایت کاله).
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۳-۱ مقدمه
هدف از این فصل توضیح و توجیه دقیق روش به کار رفته در تحقیق است. با آنکه به اذعان برخی متخصصان،همه روش های تحقیق،خصوصیات مشترک زیادی با همدیگر دارند و در واقع تمام روش های پژوهش؛شامل مشاهده، توصیف و تجزیه و تحلیل آنچه که اتفاق افتاده یا میافتد میباشد،با این وجود،مسأله انتخاب روش تحقیق یکی از مراحل مهم انجام پژوهش است و پژوهشگران برای اینکه بتوانند به آسانی و سهولت پاسخ مناسب و دقیقی برای پرسشهای مورد نظر خود پیدا کنند ناگزیر از انتخاب روش تحقیق هستند.روش تحقیق نحوه رسیدن به هدفهای تحقیق را نشان میدهد و به عنوان چراغ راهنما یا نقشه راه در اختیار محقق قرار میگیرد. در انتخاب روش تحقیق رعایت پارهای از مسائل و شرایط ضروری است.بنابر اظهار متخصصان مدیریت، انتخاب روش تحقیق تا حد بسیار زیادی بستگی به هدف و ماهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن دارد.
در ادامه فصل این دیدگاه کلی با بررسی و ارائه توضیحات در خصوص روش تحقیق،جامعه و نمونه پژوهش و نحوه جمع‌ آوری و پردازش اطلاعات،شیوه تعیین مدل و …تبیین خواهد شد.
مراحل انجام تحقیق در نمودار زیر نشان داده شده است.
۳-۲ روش تحقیق
بی شک یکی از مسائل مهم در امر پژوهش روش تحقیق است.منظور از روش مجموعه فعالیت‌هایی است که برای رسیدن به هدف خاصی به کار گرفته ‌می‌شوند و روش پژوهش عبارتند از روش‌هایی که پژوهشگر با بهره گرفتن از آنها پاسخ سؤالات پژوهش را کشف می نماید.روش‌های پژوهش عبارتست از ابزارهایی برای دستیابی به واقعیت.(همان منبع).
از نظر گردآوری اطلاعات،این پژوهش از نوع توضیفی- پیمایشی است زیرا روش تحقیق توصیفی،پیمایشی است.در تحقیق توصیفی به توصیف جزء به جزء یک موقعیت یا یک رشته شرایط می پردازیم.تحقیق حاضر از نظر روش جمع آوری اطلاعات توصیفی است زیرا به جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می پردازد و از نظر نوع داده‌ها نیز کمی ‌می‌باشد( خاکی، ۱۳۸۸: ۲۱۰).
پیمایشی است زیرا درباره ی اینکه گروهی از مردم چه می دانند،چه فکر می‌کنند یا چه کاری انجام می دهند تحقیق می‌کنیم(خاکی ،۱۳۸۸: ۲۱۲).
علاوه بر این‌ها با توجه به اینکه پژوهش مقطعی پژوهشی است که در آن مشاهده‌ها فقط در یک زمان انجام می‌گیرد، پژوهش حاضر نیز در طی یک زمان نسبتا کوتاه صورت گرفته،می توان نتیجه گرفت از نوع مقطعی ‌می‌باشد.این پژوهش از نظر اجرا یا نحوه جمع آوری داده‌ها از نوع میدانی است زیرا پژوهش میدانی به مطالعه آزمودنی‌ها در محیط طبیعی خود می پردازد و شامل جمع آوری داده‌های اولیه یا اطلاعات جدید از خود آزمودنی‌ها است.
۳-۳جامعه آماری
جامعه ی آماری به کل افرادی گفته ‌می‌شود که از جهات خاص مربوط به نقطه نظرهای تحقیق دارای صفات مشترک بوده و مشمول نتایج پژوهش مورد نظر باشند.انجام هر تحقیق علمی مستلزم صرف زمان و هزینه ‌می‌باشد.به همین دلیل امکان بررسی همه جمعیت و یا جامعه ی آماری نمی‌باشد.لذا هر محققی با توجه به چنین واقعیتی در صدد برمی آید از طریق نمونه گیری،اطلاعات احتمالی را با بهره گرفتن از تحلیل داده‌های به دست آمده پیرامون نمونه به دست آورد و در نهایت از طریق تعمیم،این اطلاعات را به جامعه ی مورد نظر منتسب نماید(خاکی،۱۳۸۸).
اما در پژوهش حاضر طبق مصاحبه‌های انجام شده با متخصصین و اساتید این رشته،جامعه ای که تحقیق کلیه مصرف کنندگان فرآورده های لبنی کاله در شهر کاشان می باشند.
۳-۴ نمونه و روش نمونه گیری
زیر مجموعه‌ای از جامعه آماری که نماینده کل باشد،معرف نمونه آماری است. برای تعیین حجم نمونه آماری می‌توان از فرمول تعیین حجم نمونه (آذر، ۱۳۷۸) استفاده کرد. روش های انتخاب نمونه به دو دسته روش های نمونه‌گیری احتمالی و غیراحتمالی تقسیم می‌شوند.در نمونه‌گیری احتمالی،شانس انتخاب هر یک از افراد جامعه برابر است نمونه‌گیری خوشه‌ای، طبقه‌بندی شده و تصادفی ساده از جمله روش های انتخاب نمونه احتمالی است.در نمونه‌گیری غیراحتمالی،قضاوت و نظر محقق ملاک انتخاب نمونه قرار می‌گیرد.بنابراین برخلاف نمونه‌های احتمالی،نمی‌توان درجه احتمال گزینش هر عضو خاص از جامعه را در نمونه غیراحتمالی محاسبه کرد.نمونه‌گیری سهمیه‌ای و قضاوتی از جمله روش‌های نمونهگیری غیر احتمالی است.در این تحقیق از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است.اندازه نمونه لازم طبق فرمول کوکران با حجم جامعه نامحدود، برابر ۳۸۵ نفر می باشد.
برای افزایش نرخ بازگشت و همچنین افزایش دقت در نقطه نظرات ارائه شده،پرسشنامه‌ها برای ۴۰۰ نفر از افراد ارسال شد. و در نهایت ۳۷۷ پرسشنامه سالم و قابل تحلیل از جمع آوری گردید.
۳-۵ روش گردآوری داده‌ها و اطلاعات
یکی از مهم ترین مراحل تحقیق،گردآوری اطلاعات است.اطلاعات مورد نیاز برای انجام تحقیق را به طرق مختلف می‌توان جمع آوری نمود.ابزارهای گوناگون مانند مشاهده،مصاحبه،پرسشنامه و اسناد و مدارک و غیره برای بدست آوردن داده‌ها وجود دارد.هریک از این ابزارها معایب و مزایایی دارند که هنگام استفاده از آنها باید مورد توجه قرار گیرند تا اعتبار پژوهش دچار خدشه نشود و از طرفی نقاط قوت ابزار تقویت گردد.هر پژوهشگر باید با توجه به ماهیت مسأله و فرضیه‌های طراحی شده یک یا چند ابزار را انتخاب نماید و پس از کسب شرایط لازم در مورد اعتبار این ابزارها،از آنها در جهت جمع آوری داده‌ها بهره جوید تا در نهایت از طریق پردازش و تحلیل این داده‌ها،بتواند در مورد فرضیه‌ها قضاوت نماید. انتخاب ابزارها باید به گونه ای باشد که پژوهش گر بتواند از نحوه انتخاب ابزار خود دفاع کند و از این طریق دستاوردهای پژوهش خور را معتبر سازد ( خاکی، ۱۳۸۸: ۱۵۹).
مهم ترین روش‌های گردآوری داده‌ها در این تحقیق بدین شرح است:
۳-۵-۱ مطالعات کتابخانه ای: از طریق این نوع مطالعه داده‌های ثانویه به دست می آیند که پیش از آغاز تحقیق توسط پژوهشگر بررسی ‌می‌شوند. منابع این داده‌ها عبارتند از: داده‌های موجود در اسناد گذشته،آمارهای رسمی،آمارهای غیر رسمی و اسناد و مدارک سازمانی.برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات تحقیق و مباحث نظری مرتبط با موضوع از روش مطالعات کتابخانه ای و منابع دست دوم شامل کتب و مقالات انگلیسی و فارسی،پایان نامه‌ها،سایتهای اینترنتی استفاده شده است که با بهره گرفتن از آنها توانستیم اطلاعات مناسبی را جهت آگاهی از موضوع تحقیق و ادبیات آن بدست آوردیم و همچنین روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و با بهره گرفتن از روش فیش برداری استفاده شد.
۳-۵-۲ مطالعات میدانی: روش دیگری که در این پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد و برای جمع آوری داده‌های آماری،روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و با بهره گرفتن از ابزار پرسشنامه است،با توجه به این که پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی برای کسب داده‌های پژوهش است.محقق در این پژوهش به منظور دستیابی به حقایق مربوط به گذشته،حال و پیش بینی وقایع آینده از پرسشنامه استفاده نموده است که با ارزش گذاری،کدگذاری و تجزیه و تحلیل،تعبیر و تفسیر پرسشنامه منظم به علت یکنواختی آن برای همه آزمودنی‌ها، آسان و راحت بوده،چراکه از پاسخگو خواسته ‌می‌شود پاسخ و یا ارزیابی خود را نسبت به یک عقیده،رفتار، باور و غیره براساس ملاک‌های ذهنی و یا عینی در یک دامنه ی پاسخی بین موافقت یا عدم موافقت ابزار دارد، در این تحقیق از پرسشنامه‌های یا مقیاس لیکرت برای سنجش متغیر‌های تحقیق استفاده شده است.
۳-۶ پرسشنامه‌
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده‌های تحقیق است.پرسشنامه مجموعه ای از سؤال‌ها ( گویه‌ها ) است که پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه می‌دهد.انتخاب پرسشنامه‌های تحقیق به گونه ای بوده است که با موضوع تحقیق و فرضیات آن همسویی داشته باشد.پرسشنامه این تحقیق در پیوست گزارش شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...