• نوآوری در سازمان‌ها با توجه به نوع محصول متفاوت است
  • با توجه به رقابتی بودن بازار نیاز به شناخت مشتریان جهت انتخاب استراتژی مدیریت دانش مؤثر می‌باشد
  • عملکرد سازمان زمانی بهبود می‌یابد که اهداف سازمان با نوع استراتژی مدیریت دانش همراستا باشد
  • نیروی انسانی در سازمان‌ها اهمیت زیادی دارند به خصوص سازمان‌های خدماتی
  • با شکل دهی روابط نیروی انسانی می‌توان از آن‌ها جهت بهبود سازمان استفاده نمود
  • دانش ضمنی در سازمان از طریق نیروی انسانی ایجاد می‌گردد
  • نیروی انسانی می‌بایست با توجه میزان نوآوری هر فرد در واحدها تخصیص داده شوند
  • نیروی انسانی در تمامی استراتژی‌های مدیریت دانش اهمیت فراوانی دارد
  • استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریت آن بسیار مؤثر می‌باشد
  • سیستم‌های اطلاعاتی قلب مدیریت دانش می‌باشند
    • استراتژی‌های متفاوتی برای اطلاعات وجود دارد
    • ( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

  • سازمان برای تولید محصول نیز می‌بایست استراتژی داشته باشد
  • برای تولید محصول تعیین میزان کیفیت، هزینه و… الزامی است
  • ارائه خدمات نیز مطابق با نیاز بازار و مشتریان می‌باشد
  • مشتریان برخی از ویژگی‌ها از جمله تنوع و قیمت حساسیت دارند
  • تطابق کیفیت و هزینه محصول یا خدمات برای مشتریان با آنچه در ذهنشان وجود دارد بسیار اهمیت دارد
  • سازمان می‌بایست از ویژگی‌های مورد نظر مشتریان خود شناخت داشته باشد تا استراتژی مدیریت دانش را تعریف نماید
  • با افزایش تولید سازمان به سوی استراتژی کدگذاری خواهد رفت
  • گسترش محصول در سازمان مستلزم خلاقیت می‌باشد
  • نحوه ارائه محصول به مشتریان نیز نیاز به نوآوری و تخصص خاص دارد
  • فرایند تولید در سازمان‌های تولیدی نیاز به استاندارد سازی دارد
  • در سازمان‌های کوچک تولیدی نیاز به خلاقیت هنوز وجود خواهد داشت
  • برخی از فرایندها مانند طراحی در سازمان‌ها، هم بزرگ هم کوچک و متوسط نیازمند خلاقیت نیروی انسانی است
  • البته در نظر گرفتن رویکرد فرایندی در تمامی سازمان‌ها مهم می‌باشد
  • فرهنگ سازمانی از عوامل مؤثر دیگر می‌باشد
  • فرهنگ در سازمان‌ها متفاوت بوده و متشکل از کل دپارتمان‌ها می‌باشد
  • نوآوری در سازمان‌ها می‌بایست در فرهنگ سازمان وجود داشته باشد
  • میزان نیاز به استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان‌ها بسیار مهم می‌باشد
  • تعیین بودجه فناوری اطلاعات در انتخاب استراتژی مدیریت دانش مؤثر می‌باشد
  • تعداد فرایندهای سازمان نیز در استاندارد سازی رویه‌ها مؤثر می‌باشد
  • انتقال دانش از طریق نیروی انسانی می‌باشد
  • ماهیت محصولات در تعیین میزان خلاقیت مؤثر می‌باشد
  • در سازمان‌های کوچک و متوسط جهت رشد تعیین تمرکز و محدودیت‌ها ضروری است
  • در سازمان‌های مسطح تر خلاقیت افزایش می‌یابد
  • سازمان‌های با تعداد سطوح بیشتر دارای سطح اختیارات کمتری هستند
  • جهت موفقیت استراتژی مدیریت دانش شناخت فرهنگ هر یک از دپارتمان‌های سازمان ضروری است
  • هر چه محیط بیرونی سازمان پیچیده تر باشد تعداد مشاغل در سازمان افزایش می‌یابد
  • محیط‌های پیچیده نیاز به مشاغل تخصصی‌تر دارند
  • تعداد مشاغل تخصصی‌تر باعث افزایش اندازه سازمان می‌گردد
  • نیاز به استاندارد کردن مقررات سازمان در سازمان‌ها بزرگ افزایش می‌یابد
  • در سازمان‌ها خدماتی بزرگ نیز استاندارد نمودن رواج دارد
  • میزان رسمیت در سازمان‌ها بستگی به‌اندازه سازمان و تعداد مشاغل بستگی دارد

جدول ۴-۳: کدگذاری اولیه

کدگذاری اولیه (مصاحبه سوم)

  • تعیین میزان پیچیدگی محیط سازمان می‌تواند در انتخاب استراتژی مدیریت دانش مؤثر باشد
  • سازمان‌ها با محیط پیچیده نیاز به هماهنگی بیشتری در مشاغل سازمان دارند
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...