بازاریابی علی تیم های دارای هوادار
استفاده از سیستم های ارتباط با مشتری

فوتبال و لیگ

اتخاذ امتیازات ویژه برای بهود استانداردهای باشگاه ها

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ارائه بازی های هجومی و با کیفیت
استفاده از بازیکنان و مربیان مطرح
ایجاد آکادمی های تخصصی، علمی و به روز
حفظ وضعیت تعادل رقابتی موجود در لیگ برتر
برنامه ریزی کلان برای بهبود تصویر اهالی فوتبال

باشگاه

تدوین برنامه های درآمدزا برای ارتقای کیفی و کمی
همکاری با صنایع و واحدهای تجاری مختلف
تدوین برنامه بلند و کوتاه مدت باشگاه

راهبردهای شناسایی شده در ۱۴ حیطه ارائه شده اند به طوری که پوشش دهنده چالش های درونی و بیرونی برندسازی باشگاه های فوتبال باشند. این حیطه ها شامل: باشگاه، فوتبال و لیگ، بازاریابی، تفکر مدیریت برند، کانون هواداری، رسانه و ارتباطات، امکانات، سیاسی، حقوقی، تکنولوژی، فرهنگ، نیروی انسانی، رقبا و مشتریان می باشد.
پیامدها: خروجی حاصل از به کار گیری راهبردها هستند. با توجه شرایط درونی و بیرونی بررسی شده و همچنین راهبردهای ارائه شده پیش بینی می شود که پیامدهای زیر حاصل گردد.
جدول ۴- ۱۴ پیامدهای کدگذاری محوری

پیامدها

ارتقای تصویر ورزشی کشور در سطح بین الملل
ارتقا تصویر فوتبال در جامعه (لیگ و باشگاه ها)
بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه ها
امکان تبدیل شدن فوتبال یه یک صنعت
حرکت به سوی حرفه ای شدن فوتبال
جذب تماشاچیان برای حضور در استادیوم ها
ایجاد وفاداری بالا در هواداران (فرابرند)

پیامدهای شناسایی شده حاصل از راهبردها شامل: ارتقای تصویر ورزشی کشور در سطح بین الملل، ارتقا تصویر فوتبال در جامعه، ارتقا تصویر لیگ فوتبال، ارتقا تصویر باشگاه، بهبود وضعیت اقتصادی باشگاه ها، حضور بیشتر تماشاچیان در استادیوم ها می باشد که تا حدود زیادی منطبق بر شرایط علی نیز هستند.
کد گذاری انتخابی
در این مرحله از کدگذاری، یک نظریه از روابط فیمابین مقوله های موجود در مدل کدگذاری محوری به نگارش در می آید. لذا با توجه به تحلیل مقوله های به دست آمده و فرایند قیاس و استقرای مستمر همانطور که در شکل ۴-۱ مشاهده می شود، عوامل اثر گذار بر برند باشگاه فوتبال در لیگ برتر ایران بدین گونه ترسیم شد.
شکل ۴- ۸: عوامل اثر گذار بر برند باشگاه فوتبال
با توجه به شکل سه حیطه بر برند باشگاه تاثیر گذارند که شامل ذات فوتبال، محیط باشگاه و محیط بیرونی می باشد. محیط درونی اثر گذار بر برند باشگاه که به عنوان محیط باشگاه نامیده شده است در شکل ۴-۲ نشان داده شده است.
شکل ۴- ۹: محیط درونی اثر گذار بر برند باشگاه
همانطور که در شکل نشان داده شده است، برند باشگاه متاثر از فسلفه و موجودیت برند باشگاه، عملکرد باشگاه، فعالیت های بازاریابی و تطبیق عملکرد و بازاریابی با فلسفه باشگاه می باشد. فلسفه و موجودیت برند باشگاه شامل فلسفه، ارزش ها، باورها، تاریخچه و سنت و جوهره اصلی(اجزای اصلی برند) می باشد. عملکرد شامل سه حیطه فردی: فنی،اخلاقی،اجتماعی، تیمی: فنی،اخلاقی و باشگاهی: برنامه ریزی، مالی،حقوقی،امکانات،ساختار،فرهنگی می باشد. بازاریابی شامل: ارتباطات موثر ،ترفیعات و تبلیغ است. تطابق شامل: عملکرد و فلسفه، بازاریابی و فلسفه،بازاریابی و عملکرد و در نهایت ذات فوتبال شامل تجربی بودن، مرتبط با احساسات، جزئی از زندگی بودن می شود. رابطه بین عوامل ذکر شده در شکل ۴-۳ نشان داده شده است.
شکل ۴- ۱۰: رابطه بین عوامل درونی اثر گذار بر برند باشگاه
با توجه به شکل، عملکرد باشگاه در طیف قدرتمند تا ضعیف ترسیم شده و بازاریابی در طیف دوست داشتنی تا تنفر آمیز قرار گرفته است. بدین ترتیب که برند باشگاه با توجه به تقابل بین عملکرد و بازاریابی یعنی آنچه که واقعیت دارد و آنچه که باشگاه برای مخاطب تصویر سازی می کند در ۴ موقعیت اصلی قرار می گیرد. بهترین وضعیت در ناحیه سمت راست و بالای نمودار جای دارد که عنوان شیرها را به عنوان نماد قدرت و دوست داشتنی بودن به خود اختصاص می دهد. در قسمت سمت چپ و بالای نمودار کروکودیل ها قرار می گیرد که نماد قدرت و تنفرآمیز بودن می باشند. کوآلاها در قسمت سمت راست و پایین نمودار قرار می گیرد و نماد ضعف و دوست داشتنی بودن است. در نهایت قسمت سمت چپ و پایین نمودار سوسک ها نامیده شدندکه نماد ضعیف بودن و تنفر آمیز بودن می باشند. تطبیق عملکرد و بازاریابی با فلسفه باشگاه به صورت دوایری در جدول نمایان هستند. اندازه این دایره ها نشان دهنده میزان تطبیق عوامل هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...