۰۱/۰

۶۶/۰

۴۴/۰

۴۷/۱۲۰

۰۱/۰

استرس اجتماعی

۲۱/۰-

۲۹/۰-

۳۳/۳-

۰۱/۰

اضطراب

۲۸۱/-

۳۹/۰-

۵۳/۴-

۰۱/۰

جدول فوق مشخصات ضرایب رگرسیونی را بین متغیرهای پیش بین (استرس و اضطراب) و متغیر ملاک احساس تعلق به مدرسه را نشان می­دهد. در ابتدا مقدار ۴۷/۱۲۰=F، در سطح آلفای ۰۱/۰ معنی­دار مشاهده شد. این بدان معنی است که مدل رگرسیونی حاضر برای تحلیل رابطه خطی مناسب است. ضریب همبستگی چندگانه ۶۶/۰ به دست آمد و ضریب تعیین ۴۴/۰ به دست آمد. و بیانگر این مطلب است که ۴۴ درصد از تغییرات متغیر احساس تعلق اجتماعی به وسیله دو متغیر استرس و اضطراب تبیین می­ شود. بدین ترتیب متغیر استرس با مقدار بتای ۲۹/۰-، در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی­داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه محسوب می­ شود. به عبارت دیگر با یک واحد تغییر در انحراف استاندارد متغیر استرس، ۲۹/۰- در انحراف استاندارد متغیر احساس تعلق به مدرسه تغییر ایجاد می­ شود. متغیر اضطراب با مقدار بتای ۳۹/۰-، در سطح آلفای ۰۱/۰ پیش بینی کننده معنی­داری برای متغیر احساس تعلق به مدرسه محسوب می­ شود. به عبارت دیگر با یک واحد تغییر در انحراف استاندارد متغیر اضطراب ، ۳۹/۰- در انحراف استاندارد متغیر احساس تعلق به مدرسه تغییر ایجاد می­ شود. به­ طور کلی نتایج تجزیه و تحلیل فرضیه اول پژوهش حاضر نشان داد که دو متغیر ملاک استرس و اضطراب پیش بینی کننده معنی­داری برای متغیر ملاک احساس تعلق به مدرسه محسوب می­شوند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فرضیه دوم: بین اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق در دانش آموزان پسر رابطه معنی­داری وجود دارد.
جدول ۴-۴: ضرایب رگرسیونی متغیرهای پیش بین استرس و اضطراب در گروه پسران

متغیر

B

β

T

P

R

R2

F

P

ثابت معادله

۲۳/۴-

۱۱/۱۰-

۰۱/۰

۷۳/۰

۵۳/۰

۱۷۱

۰۱/۰

استرس اجتماعی

۲۰/۰-

۲۷/۰-

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...