• نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر بهره­وری و کیفیت بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر بهره­وری و کیفیت از نظر پاسخ ­دهندگان ۳٫۹۵ ، انحراف معیار ۰٫۶۷۰ ، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر بهره­وری و کیفیت بالاتر از حد متوسط قرار دارد.
  • نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر نیروی انسانی بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر نیروی انسانی از نظر پاسخ ­دهندگان ۳٫۹۶ ، انحراف معیار ۰٫۸۶۵، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر نیروی انسانی بالاتر از حد متوسط قرار دارد.
  • نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر ارتقاء و آموزش مشتری بالاتر از حد متوسط قرار دارد. میانگین امتیاز متغیر ارتقاء و آموزش مشتری از نظر پاسخ ­دهندگان ۳٫۹۸ ، انحراف معیار ۰٫۸۱۸، می­باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت (پنج گزینه­ای) عدد ۳ می­باشد، ارزیابی نظر بازاریابان نشان داد که میانگین متغیر ارتقاء و آموزش مشتری بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

۵-۲-۳ نتایج آمار استنباطی
۵-۲-۳-۱ فرضیه اصلی تحقیق
عناصر الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات (۸ps)، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۴۴۸/۱۰، بسیار بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عناصر الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات (۸ps)، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.
۵-۲-۳-۲ فرضیه اول تحقیق
عنصر خدمت، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۹۱۲/۱۹، بسیار بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عنصر خدمت، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.
۵-۲-۳-۳ فرضیه دوم تحقیق
عنصر قیمت و سایر هزینه­ها، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۲۸۱/۱۲، بسیار بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عنصر قیمت و سایر هزینه­ها، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.
۵-۲-۳-۴ فرضیه سوم تحقیق
عنصر شواهد فیزیکی، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۲۲۸/۳، کمی بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عنصر شواهد فیزیکی، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
در اکثر پژوهش­ها این متغیر نیز مانند سایر متغیرها مورد تأیید قرار گرفته است. اما در تعداد اندکی از مقالات، این متغیر مورد تأیید واقع نشده است. از منظر پاسخ ­دهندگان در این پژوهش؛ متغیر شواهد فیزیکی عامل مورد تأثیر در جذب بیمه­گذاران می­باشد، من به این نتیجه رسیدم که احتمالاً عوامل ظاهری با توجه به نوع بیمه­های دولتی و خصوصی، مناطق شهری و روستایی، نوع طبقات زندگی و بنا بر توجهات فرهنگی و گرایشات هر منطقه از کشور متفاوت است. و همان طور که در این پژوهش ملاحظه می­ شود در منطقۀ شمال کشور به متغیر شواهد فیزیکی نیز توجه می­گردد و برای افراد اهمیت دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵-۲-۳-۵ فرضیه چهارم تحقیق
عنصر مکان و زمان، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۱۱۵/۸، بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عنصر مکان و زمان، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.
۵-۲-۳-۶ فرضیه پنجم تحقیق
عنصر فرایند، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۴۹۹/۱۰، بسیار بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عنصر فرایند، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.
۵-۲-۳-۷ فرضیه ششم تحقیق
عنصر بهره­وری و کیفیت، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۸۷۹/۱۵، بسیار بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ دهندگان؛ عنصر بهره­وری و کیفیت، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.
۵-۲-۳-۸ فرضیه هفتم تحقیق
عنصر نیروی انسانی، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
با توجه به اینکه آماره محاسبه شده با مقدار ۴۰۷/۱۲، بسیار بالاتر از عدد میانگین می­باشد و از سوی دیگر چون حد بالا و حد پایین محاسبه شده در فاصله اطمینان ۹۵% هر دو مثبت است پس می­توان نتیجه گرفت مقدار میانگین از مقدار آزمون ۳ بیشتر است. و سطح خطای محاسبه شده کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. در نتیجه با احتمال ۹۵% اطمینان، فرضیه صفر (H0) رد شده و فرضیۀ مخالف (H1) پذیرفته شده است.
یعنی از دیدگاه پاسخ ­دهندگان؛ عنصر نیروی انسانی، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های اتومبیل (بیمه بدنه ـ بیمه حوادث سرنشین) اثرگذار است.
و اما در پیشینه­ی تحقیق، نتیجه­ ما با نتیجه­ تحقیق تقی­زاده و رضازاده مشابه است و تفاوتی یافت نشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...